söndag 19 september 2010

herr avig tar rygg på framsidan

Lotus blossom tank tar form snabbare än jag trodde. Men så har jag stickat mig till både mittihandenblåsa och pekfingersprickor också. Taskig kombo av lingarn och att sticka hårt.


Strax färdig att överge rundstickandet och attackera front och rygg. Dessvärreblir jag osäker på storleken nu - small eller medium? Har redan förlängt livet med en spetsrapport då det inte känns snyggt med riktigt korta toppar just nu men jag tänker nog ändå satsa på small. Har kollat andras varianter av plagget på Ravelry och vill inte sticka något säckigt - å andra sidan ser det inte alls snyggt ut när det slätstickade partiet inte börjar under bysten utan mitt på den. Eftersträvar lagom.


Hemlisstickningar kan vara en sådan vånda, eller hur?
PS Lotusblommor? Någon som ser dem? Själv ser jag bara aliens! DS

1 kommentar: