onsdag 15 september 2010

Det är svårt att blogga utan dator

men skam den som ger sig.

Skall så småningom redovisa garngläntor i Edinburgh, Lotus Blossom Tank (jag avskyr varv 11 i spetsrapporten men annars funkar vi rätt bra ihop) och lite annat smått och gott. Det får dock anstå till dess att jag har tillgång till den egna datorn.

Knappt hann herr avig komma igång då detta kom:

Tack Hildurs barnbarn! Jag är hedrad!

Reglerna stipulerar att den vill skickas vidare till sju andra bloggare men jag lämnar denna del öppen och låter vem som helst ta för sig av godbiten. Man ska även berätta sju saker om sig själv, so here it goes;

  1. klarar sällan av att hitta saker inom hemmets väggar men släpp mig i en skog och jag hittar mänskliga ekon överallt såsom nedgrävda vedspisar, gamla flaskor, slipstenar och - mest överraskande hittills - porslinsdockor,
  2. äger en liten mennaggandegod samling av religiösa broderade bonader,
  3. knarkar litteratur av alla sorter,
  4. hamnar ibland i Traderatristess och budar oeftertänksamt på saker jag inte vill ha,
  5. svär alldeles för ofta,
  6. har skatan som favoritfågel,
  7. kallas ibland för "farbror Grå" på jobbet till följd av min absoluta och true love till färgen grått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar