onsdag 20 juli 2011

att älska alice starmore




Hovs hallar




Brukar använda mina semestrar till att förplugga studielitteratur så att jobb- och studieterminerna inte blir så låsta. Det har hittills inte funkat alls under dessa veckor. Tänkte ge mig på böckerna nu när jag ändå är hemma några dagar men kommer på mig själv med att läsa Alice Starmore istället. "Book of Fair Isle Knitting", "Aran Knitting", "The Celtic Collection och "Fiskartröjor".




Eftersom jag ännu inte slutat sura över hur jag läste beskrivningen av Morris har jag teststickat lite på Inishmaan ur den senast nämnda boken i Drops Nepal. Hm, tror jag gillar.



Alvastra kloster



Idag har jag försökt att under tre timmar ladda upp några bilder till bloggen innan jag fick dit dem. Det går inte. Mellanlandar hemma under några dagar och jag blir frustrerad och beklämd av internetuppkopplingen här. Tyvärr verkar det inte som att det går att förbättra uppkopplingen hur stora pengar man än är beredd att hosta upp. För långt från någon station sägs det. Med tanke på att det inte heller går att tala i mobiltelefon här hemma om jag inte klättrar upp på berget tror jag på vad de säger. Nu har jag blivit rekommenderad en riktantenn som skulle kunna hjälpa lite - "eller inte", som telefonmannen snabbt lade till "det fungerar ju inte för alla". Ska testa det, men först när nya huset är inflyttningsklart. Jag kan ladda upp bilderna en och en, tidsödande och så kommer det hur mycket tomt utrymme som helst med varje bild som det sedan inte går att radera. Då blir det väldigt slumpmässiga luftiga inlägg i bloggen. Det var mitt ilandsproblem för dagen. Nu ska jag åka och köpa lite mer kakel.


Tjamors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar