söndag 10 oktober 2010

Lotus Blossom på plats




Tänk att den blev färdig i tid! Jag är en långsamstickare och i regel liksom långsammar jag framåt i skov. Rätt vad det är går det undan en stund men sedan saktar det ner igen. Vad som styr den där farten har jag aldrig riktigt fått grepp om. Den här gången har jag faktiskt hållit i farten själv och stickat på mycket bestämt. Haft en rörig vecka/veckor och inte kommit hem för mer än sömn sedan länge, och det är bara roliga saker jag gör, men när det funnits tillfälle att sticka har jag tagit det.


Igår blev det extra intensivt för jag hade inte fått till hals- och ärmringning. Fick inte beskrivningen att fungera - fattade faktiskt inte vad beskrivningen menade att jag skulle göra - så jag gjorde som jag ville till slut och det blev bra. Har en präktig blåsa på pekfingret idag to prove it. Men - min sötnièce är värd alla blåsor i hela vida världen!


Nièce gör Edvard Munchs "Skriet"

1 kommentar: