söndag 27 februari 2011

och i mellersta skärgården intet nytt

Min sötniece tänker på sin långa morbror ibland, oftast helt oförtjänt, för den slarvige och stressade morbrodern är sällan så närvarande som han skulle vilja vara.
.
Till jul tänkte hon i alla fall till ordentligt och surfade ut på internet för att hitta en julklapp till mig. Och kolla vad hon tog hem!


Från Sarratoga Springs NY, 1940 och 1941. När jag öppnade brevet och fick syn på dem tjoade jag rakt ut! Så roligt! Snyggt, eller hur?

Månne tro att det finns ett dolt beställningsjobb i denna gåva? I sådant fall emotser jag fortsatta diskussioner med förväntan!


Men man kan ju få blommor för lång och trogen tjänst också! Delar dem med er för alla vänliga kommentarer.

Tack!

3 kommentarer:

  1. Fantastiska böcker, omtänksam ung släkting! Kanske har hon mötts av omtanke hon med? :-)

    SvaraRadera
  2. Det var ena häftiga grejer! Att hitta sådana mönster är ju så kul och det roliga är ju att de faktiskt kan vara moderna i detta nu.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig present och vackra blommor! Det blir spännande att se vad det blir för 40-tals kreation av detta! :-)

    SvaraRadera