söndag 29 augusti 2010

Svep(skäl)

När jag går och håller på att avsluta något, i detta fall en stickning som inte riktigt är klar men snart, brukar jag oftast hamna i att göra annat. Det är som att de där sista sakerna i en stickning behöver jag göra i ett enda svep och när det där svepet inte får plats tidsmässigt - för det kan ju ta lång tid - då blir jag rastlös. Ofta kan jag då:
  1. börja laga mat, i dag lagt in squash
  2. gräva i gamla oavslutade stickprojekt, inte sällan de värsta/sämsta eller de som legat längst och kanske borde fått ligga kvar på min stick-kökkenmödding.

Vad i hela friden tänkte jag när jag inhandlade plenty of garn till att sticka en jättefilt i randiga lapptäckslappar? Fina färger och säkert fin i slutändan men med mitt tålamod? Som syns på bilden har jag idag allt som allt arton lappar och behöver många, många fler. Minst fem år har det tagit hittills. Tror ursprungsbeskrivningen på lapparna kom från Avigmaskans hemsida?

Undrar just hur många tusenlappar i garn som ligger och skräpar i lådorna i detta hus? Uj, uj, uj.

Vad gäller doktorns väst har jag sytt ihop axlarna (fyra gånger men nu är jag nöjd) och skall ge mig på sidosömmarna strax. Tack vare denna bok blev sömnaden till slut good enough!

3 kommentarer:

  1. Känner igen mig! Det där sista och för att inte tala om monteringen är galet jobbigt att få till, om man som du säger inte gör det med en gång. Man tänker, jag gör det en annan dag, och så kan det ta flera månader...
    Jag gillar din blogg. Jag blir så glad när jag läser den!

    SvaraRadera
  2. Ja du så där är det för många av oss tror jag-små små högar med ditten och datten ;-)

    SvaraRadera
  3. Ha haha...visst har mycket liggande i skåp o lådor...Jag har själv mängder av mormorsrutor....men en vacker dag...då så!

    SvaraRadera