tisdag 3 april 2012

grönhörning?



Nu har jag 64 olika gröna tyger skurna till 256 trekanter. Vad ska nästa steg bli?


Från början tänkte jag i nyanser, att skapa något utifrån nyansrikedomen i mitt pinsamt stora lapplager. Något lite gröngrötigt och gröngyttrigt med gult och turkost som ytterligheter.


Men - så började huvudet istället göra om det hela till något som tar avtramp i ljus och mörker. Det gick från nyanser till kontraster och jag har nu delat upp det hela (hjälpligt) i ljust och mörkt utan att ta särskild hänsyn till färgstyrka. Det gula och det turkosa viftar fortfarande förbi i huvudet som klarheter och jag hoppas kunna bygga det hela på en grå grund.


Grönt och grått. Precis som mitt hjärta, som stenhällarna och som granarna.


För precis en vecka sedan var jag hos en ortoped som har särskilt gott rykte gällande axlar. Hen gav mig en kortisoninjektion som skulle verka efter några dagar. Dessvärre har jag fortfarande inte märkt av någon effekt vilket bromsar vidare stickning och sömnad. Ger mer tid till tankar om det dock, vilket innebär att jag kanske hinner ändra mig helt om grönhörningen innan man vet ordet av...

4 kommentarer:

  1. Ska bli roligt att se din grönhörning.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag är nyfiken på om du kommit igång med ditt lappsystem till grönhörning?

    SvaraRadera
  3. Tittade in via en länk, spännande med alla tyger...

    SvaraRadera