lördag 30 april 2011

when in jönköping...




... ska man passa på att sticka på sin Morris på vägen dit för att sedan kunna ge sig ut och fynda!





Till exempel kanske man kan gå på loppis och finna en fingrågrön vas från Uppsala Ekeby för nästan noll och ingenting,





och ett litet fat i oliv, rosa och mildgrön (men vilken ålder har fatet?).
.


Varje gång jag far till Jönkan för att dels hälsa på världens bästa lekkompis och dels för att övervaka snyggsystersonen hittar jag ett nytt MUST HAVE-tyg. Omöjligt att inte köpa - återigen i grönt men detta i galnare kulör! Stan är grön!

5 kommentarer:

  1. Åh, det var ett av de finaste tyger jag sett ju! Var i Jönköping gör man såna fynd undrar jag som passerar där ibland. :)

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt tyg i den bästa färgen av alla. :)

    SvaraRadera
  3. Efter att vid tidigare Jönköpingsbesök mest sett Elmia, smet jag härom veckan ut tidigare för att syna staden lite bättre. Hittade fint garn i en affär som hette ngt med Astrid, åt och drack sällsynt gott på ett ställe som hette Hemma, men missade loppisrundan. Kanske hinns det med nästa gång, så tips emottages gärna av mig med!

    SvaraRadera
  4. supertjusiga pryttlar :)
    löööv tyget, apselut ett musthave-tyg *nickar*
    kraMyz

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fynd du gjort! Förstår att du är nöjd!

    SvaraRadera